2012. július 18., szerda

A játék mint levegő

Játékmániás vagyok. Azt hiszem, ez már eddig is látszott. A játék legalább olyan fontos a gyerek fejlődése szempontjából, mint a levegővétel: csak ebben az esetben éppen a személyisége fejlődik, nem (csak) a teste. 

Dr. Vekerdy Tamást, azt hiszem, nem nagyon kell bemutatni senkinek sem. Tőle hallottam először arról, hogy mennyire fontos is egy kisgyerek életében a játék. Aztán ahogy a gyerekeim nőttek, rá kelett jönnöm, hogy nem csak a kisgyerek életében fontos a játék, hanem még a nagyobbak, sőt a család mint közösség életében is. (Nem véletlen, hogy a pénzügyeket is játékos formában tanítom. És műxik!!!)

Most Vekerdy tanár úr tényleg két percben meséli el mindazt, amitől anno én is "megvilágosodtam". Szánd rá ezt a két percet, mert megéri. Itt az alapja mindannak, amit én játékos nevelőként csinálok - és nem csak azért, mert én is örök gyerek maradtam... 


Van egy angol mondás, miszerint az a család, amelyik játszik, az együtt is marad. Úgyhogy nem csak a játszó-gyerek-énem kiélése miatt igyekszem ennyire felhívni mindenki figyelmét arra, hogy

Legyél bátor - legyél újra gyerek!

Szóval játssz! Ahol, amikor és amennyit csak tudsz. A gyerekkel együtt.


Játékos, szép nyarat! Az egész családnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése