2013. január 26., szombat

A magyar gyermekkultúra napja

Január 22-én volt a magyar kultúra napja. Ezen a napon tisztázta le végső változatában Kölcsey Ferenc a Himnuszt, ezért van éppen ezen a napon a magyar kultúra ünnepe. Mindenféle művészeti ágakat ünnepelt aznap az ország: irodalom, zeneművészet, képzőművészet, tánc...

Én pedig elgondolkodtam: hol van a magyar gyermekkultúra? Mert hogy szerintem van olyan is. Hölgyeim és Uraim, önkényesen meghirdetem a Magyar Gyermekkultúra Napját! (Legugliztam, én ilyet nem találtam, tehát elvileg nem találtam fel most a spanyol viaszt.) 

Úgyhogy most kezdődik csak a munka!

Gondold csak el!

Mi mindennel jár ez? 

  1. Meg kell találnunk az erre leginkább megfelelő napot, amihez ezt az alkalmat köthetnénk. 
  2. Meg kell találnunk azokat a művészeti ágakat, amelyek a magyar gyerekkultúrát alkotják.
  3. Meg kell találnunk azokat az alkotókat, akik a legtöbbet tették le az asztalra a magyar gyerekkultúráért.
  4. Meg kell találnunk azokat a támogatókat, akik felkarolják az ügyet (pl. könyv- és zeneműkiadókat, mecénásokat, stb.).
  5. Meg kell találnunk annak lehetőségét, hogy minden évben ünnep legyen a magyar gyerekkultúra napja - vagyis díjazzuk az arra leginkább érdemeseket, legyenek kapcsolódó rendezvények, ahol a gyerekek jól érezhetik magukat, ahol megismerkedhetnek a magyar gyerekkultúra legújabb alkotásaival, ahol minden arról szól, hogy a gyerekek találkozhassanak a könyvekkel, zenével, tánccal, bábszínházzal, színházművészettel, egyéb képzőművészetekkel - amelyek mind róluk, nekik szólnak. 
Ehhez kérem minden szülő segítségét!

  1. Ha csak az ötleteidet tudod ehhez adni, akkor azt.
  2. Ha tevőleges segítséget, akkor azt.
  3. Ha a kapcsolataidat tudod megmozgatni az ügyért, akkor azt.
foto: saját montázs - képek: freedigitalphotos.net


Találjuk ki a Magyar Gyerekkultúra napját!

Minden javaslatot várok ide a kommentek közé! Mikor legyen a Magyar Gyerekkultúra Napja? (Nem muszáj konkrét napot, lehet azt is mondani, hogy valamelyik hónap harmadik vasárnapja...) Miért éppen akkor? Milyen művészeti ágakat ünnepljünk ilyenkor, illetve biztosítsunk nekik bemutatkozási lehetőséget ezen a nagy napon? Milyen díjat alapítanátok? Melyek legyenek a díj elnyerésének feltételei? Milyen alkotókat javasolnátok a díjazottak közé? Illetve bármit, ami még a témával kapcsolatban eszetekbe jut.

Határidő nincs, csak az, amit magunk szabunk.

Jössz velem valami fontosat, jelentőset alkotni? Megköszönném, ha egy kicsit megzavarnánk az állóvizet. Együtt. :D 

5 megjegyzés:

  1. Remek ötlet, Csilla! Ha csinálsz egy jó szöveget, amit feltehete az oldalunkra, felteszem, és gondolkodhatunk együtt, megkérdezhetjük egész széles körben az embereket. Kapcsolatnak javaslom a Babanet/Kölöknet portált, a Két Egér Könyvesboltot, a Mese utca portál is szóba jöhet. Mind fenn vannak a neten, de mindenhová van személyes kapcsolatom is.
    Egyetlen gyors tartalomra vonatkozó ötlet, ne csak hagyományos művészeti ágakat hozzunk be, hanem olyan játékokat (társas, stratégiai stb.), amelyekben a mai gyerekek is örömüket lelik. Mi éppen ezzel a témával fogjuk csinálni a következő szakmai műhelyünket, ezért jutott az eszembe.
    Sok sikert, és számíthatsz ránk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Juli, már a FB-on is gyűlik a csapat! :)

      Mihelyst kialakul a kezdőcsapat, mindenkitől összegyűjtöm az elérhetőségeket, és valahogy összekötjük egymást!

      Egészen érdekes a felvetésed, hogy ne csak a hagyományos kultúraelemeket vegyük figyelembe. Én is gondoltam arra, hogy pl. street art is jöhetne, az sem szokványos dolog. De a játékkultúrát eleve evidensnek gondoltam - különösen ezen a blogon, csak nem sikerült jól megfogalmaznom ezek szerint... :D (Hiába, nem vagyok a szavak embere/leánya.)

      Szóval jöhet a játék, minden mennyiségben!

      Köszi szépen, Juli, még egyszer!!!

      Törlés
    2. Jajj, azt meg egészen elfelejtettem írni, hogy ha már egyértelmű, hogy van rá hajlandóság, akkor sajtóközleményben teszem közzé a csatlakozási felhívást, de természetesen nagyon örülök neki, ha személyes kapcsolatok révén is terjeszteni tudjuk a hírünket. :D

      Törlés
  2. Kedves Csilla! hogyan áll a helyzet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Péter!

      Kezdeti lelkesedés után gyors visszaesés... :D

      Google csoportban gondoltam az együttműködést, csak ahhoz kellene mindenki gmail-es emailcíme. Na, az akar nehezen összegyűlni...

      Az enyém himercsilla@gmail.com, oda lehet megküldeni mindenkiét, aki csatlakozni szeretne.

      Csináltam egy alapkoncepciót, de az inkább csak ötletelésindító, hogy együtt találjuk ki a végleges formát.

      Szóval jó lenne, ha gyűlnénk.

      Törlés