2009. december 3., csütörtök

Kis karácsony vagy Nagy Karácsony...? 2. rész

Az adventi időszak talán az egyik legszebb, legtartalmasabb része az évnek. A család és a gyerekek szempontjából legalábbis mindenképp. Az előző postban arról volt szó, hogy megpróbálod-e, megpróbáljátok-e ünneplőbe öltöztetni a lelketeket, mire eljön a karácsony. Ebben a bejegyzésben pedig a témának azt az aspektusát fogjuk körüljárni, hogyan lehet az advent igazán az ünnepvárás időszaka.



Először azzal próbálok meg foglalkozni, amit én is csinálok, bár nekem nem feltétlenül ez az evidencia az ünnepvárás tekintetében. Ez pedig a díszítés.

Mostanság egyre jobban terjednek a mindenféle karácsonyi fények, amelyekkel a házat is nagyon szépen fel lehet díszíteni. Semmi kivetni valót nem találok benne, leszámítva majd persze a villanyszámlát, de ez most nem a mi témánk. Én is díszítem a házat kívül-belül. Nálunk is villódznak a fények - kívül is, és belül is. Nyilvánvaló dolog, hogy a külsőségek is hozzátartoznak a karácsony ünnepléséhez. A probléma akkor kezdődik, amikor nem belső indíttatásból díszítesz, hanem azért, mert ha díszítesz, akkor van karácsony.

Elcsépelt dolog, amit most írok, de igaz: a karácsony bent, Benned kell, hogy kezdődjön. Aztán majd díszíthetsz bármit, amit csak akarsz.

Nem hiszed? Jó, akkor tégy meg valamit! Menj oda a gyerekedhez, és kérdezd meg, hogy neki mit jelent a karácsony, neki milyen az ünnep, ő milyennek képzeli! A kisebb gyerekek minden bizonnyal semmi kivetni valót nem fognak találni a kérdésben, sőt meglehetős őszinteséggel fognak válaszolni. Valószínűleg jó néhányuknál meglepő módon lesz megfogalmazva is, ami vagy humoros, vagy megdöbbentő lesz. A nagyobbak már inkább csak arra válaszolnak, hogy ők milyennek szeretnék a karácsonyt, de arra nagy eséllyel kíméletlen őszinteséggel fognak válaszolni.

Abban azonban majdnem biztos vagyok, hogy a nagy többségnek nem a díszek lesznek a fontosak. Még az én 17 éves nagylányom is azt mondta, hogy ő már úgy várja a karácsonyt, mert akkor nyugi van, meg mindenki itthon van együtt. Ezért örült, amikor meglátta, hogy ár kitettem a díszeket az ablakba, mert már tudta, hogy közeledik az, amit ő már annyira vár! Remélem, érezni lehet a szavaiból a lényeget: a díszek neki nem azt jelentették, hogy jön a "kari", meg az ajándékok, hanem ezek egy bensőséges alkalom elérkezését vetítik előre számára, amikor a családja végre minden külső zavaró hatástól mentesen együtt lehet.

Nem lennék azonban igazán hű magamhoz, ha a díszek kapcsán nem beszélnék a játékról. Mert lehet ezt úgy is, kérem.

Az egyik verzió, ami szimplább, hogy a családnak lehetőség szerint minél több tagja vegyen részt a lakás dekorálásában. Ebbe persze beletartozik a karácsonyi dekoráció házilagos elkészítése is, ami rögvest egy kreatív családi elfoglaltságot, programot jelen(het). Nagyon jó oldalakat találhatsz már ebben a tárgykörben (is), csak az ízlésed szabhat határt! (Az én ajánlatom a Kreatív vagyok c. oldal, én pl. még az anyósomnak is onnan vettem a karácsonyi ajándék ötletét, már be is szerezkedtem, már csak meg kell csinálni.)

A másik meg a következő post témája lesz. (Nem akarok minden poént egyszerre lelőni.)

Te mit csinálsz az adventi időszakban? Hogyan várod, várjátok a családdal a karácsonyt?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése