2009. december 3., csütörtök

Kis karácsony vagy Nagy Karácsony...? 3. rész

Folyt. köv., ahogy ígértem.

Most jön a második pont abban a tárgykörben, hogy hogyan is lehet játékot csempészni a nagy adventi lakásdíszítésbe.

Erre egy jó ötlet az adventi naptár. Ez ugye általában meglepetés szokott lenni a gyerekeknek, ezért nem igazán kivitelezhető, hogy ennek elkészítése köré nagy családi kreatívkodást szervezzünk. Ellenben a naptár minden napi bontogatását már nagyon jól ki lehet használni a játékra, a kreatívkodásra. (Érdekes módon a gyerekek a kettő között gyakorlatilag nem is tesznek különbséget. Nekik a rajzolás, gyurmázás, festés, mesehallgatás, vers-, vagy mondókatanulás, az éneklés még mind-mind a játék kategóriájába tartozik. Mi felnőttek meg ha barkácsolunk, akkor már "kreatívak" vagyunk. Ami igaz is, mert alkotunk. De nem ugyanazt a jóleső örömet érezzük ilyenkor is, mint amikor játszunk?)

Itt egy tipp, hogy mit lehetne csinálni adventi naptár címén:



Most pedig közkinccsé teszem, hogy én mit műveltem. (Hasonlót, de mégis egészen mást...:) ) Hozzávalók:

1 db üveg vágódeszka, de lehet akármilyen is, a lényeg, hogy valamilyen sima lap legyen
24 db WC-papír, vagy elvágott papírtörlőguriga, esetleg üvegpohár is lehet (én vegyesen használtam)
ezüst akrilfesték
ezüst festékspray
hóspray
ragasztópisztoly
műhó
vattagolyók
papír
és sok-sok fantázia

Mivel sok időm nem volt, így a könnyebb ellenállás irányába mentem, és a WC-papír gurigákat nem egyenként pingáltam, hanem egyszerűen csak lefújtam valamelyik spray-vel. megvártam, amíg kicsit megszárad, és az ezüst akrilfestékkel húztam rá néhány tetszetősebb "foltot". Amíg a gurigák száradtak, addig az üvegpoharakra festettem ezüst akrilfestékkel fenyőfát, hóembert, csillagot, hóesést. (Te festhetsz akármit, ami a szívednek kedves.) Ezután ragasztópisztollyal bekentem a gurigák és az üvegpoharak alját, és a vágódeszkára ragasztottam őket. Ezútán már csak tetszőlegesen szórtam szét a vattagombócokat, meg a maradék műhavat. Ja, még találtam egy használaton kívüli karácsonyfaégősort is, azt meg köré tekertem, és már majdnem kész is volt az adventi naptár, amelyik a Télapó Jégpalotáját mintázta. Hogy teljes legyen a "minta", a tornyoknak nyilvánvalóan tetejük is kellett, hogy legyen. És itt jött a fantázia! Én pl. 24 levelet írtam. Helyesebben a Télapó, a manói, meg a Jézuska és az ő angyalkái írták. Mindegyikben vagy mesélnek arról, hogy hogyan végzik az ünnepi előkészületeket, sé szinte látni lehet, ahogy a manók dolgoznak a Játékgyárban, vagy éppen segítséget kérnek a munkájukhoz, mint pl. az angyalok karának a vezetője, hogy énekelje velük a gyerek a "Kis karácsony, nagy karácsony" c. dalt, mert akkor nekik is jobban megy, stb. Ilyen apró trükkökkel simán rá lehet őket venni, hogy énekeljenek, verset tanuljanak, rajzoljanak, gyurmázzanak, tépkedjenek, ragasszanak, vagy bármi alkotót csináljanak.

És a gyerek közben szentül meg van győződve róla, hogy ő most milyen jót is játszik velünk...

És tudod mit? Én is meg vagyok győződve róla, hogy ilyenkor én is jóízűt játszom a lányommal!

Te mit gondolsz? Nektek is jól jönne egy kis játék így karácsony előtt?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése